Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v lednové monitorovací zprávě zveřejnil definici toho, co je či není virtuální operátor. Jak poslanec Jan Husák (TOP09+S) upozorňuje, zpráva potvrzuje, že nově nabízená služba Bleskmobil není plnohodnotným virtuálním operátorem, ale jen prostým dealerem služeb.

„ČTÚ tímto také potvrzuje, že žádná nová konkurenční firma, která by snížila předražené ceny za mobilní volání, stále nevznikla. Bohužel pro české zákazníky,“ říká poslanec Jan Husák (TOP 09), který vede v Poslanecké sněmovně podvýbor pro elektronické komunikace a ICT a už dlouhou dobu upozorňuje na předražené služby operátorů v České republice. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz nevyloučil před časem ani možnost kartelové dohody mezi třemi stávajícími operátory. „Je pochopitelné, že nestojí o vstup dalšího operátora, protože tento stav jim samozřejmě naprosto vyhovoval,“ řekl tehdy Jan Husák.

Spor o označení „virtuální operátor“ vznikl předminulý týden, kdy poslanec Jan Husák označil kampaň BleskMobilu za klamavou. Šéf sněmovního podvýboru pro elektronické komunikace a ICT tehdy uvedl, že jde o pouhý marketingový tah stávajícího velkého operátora: „BleskMobil není ani první, ani levný, ani virtuální operátor v Česku.

Telefónica používá klamavou reklamu.

Poslanec vysvětlil, že firma Telefónica chtěla zákazníkům namluvit, že je tu nová konkurence, ale propaguje pouze svého přeprodejce, tedy dealera. Připomněl, že už od roku 2010 na obdobném principu a zcela transparentně spolupracoval Vodafone se společností Makro poskytující mobilní služby pod názvem Mphone. „Snížení cen volání o polovinu, které BleskMobil avizuje, proto není ani žádnou cenovou revolucí, ale jen celoevropským standardem,“ upozorňuje opakovaně poslanec.

„Propříště bych uvítal, kdyby Český telekomunikační úřad aktivně pomáhal zákazníkovi objasňovat nekalé praktiky mobilních operátorů a nenechal informace ukryty jen v monitorovacích zprávách. Ochrana spotřebitele by měla být jednou z hlavních priorit úřadu. Budu věřit tomu, že šlo pouze o laxní přístup, nikoli záměr,“ okomentoval Jan Husák současné mlčení ČTÚ a jeho nečinnost v ochraně spotřebitelů.

Zdroj foto: TOP 09

Sdílet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..