NASA – Se samotářstvím naší modré perly Universa, zvané Země, je ve Vesmíru nejspíš konec. NASA potvrdila, že za hranicí naší sluneční soustavy existuje planeta, na níž je pravděpodobná přítomnost vody, tudíž i života. Tento objev pomohly uskutečnit mohutné vesmírné teleskopy agentury – „Kepler“ a „Spitzer“.

Vesmírné těleso, pojmenované jako „Kepler-22-B“ je ve vzdálenosti „pouhých“ 600 světelných let od Země. Planeta se na své oběžné dráze otočí za 290 dnů kolem svého Slunce, které je o trochu menší a chladnější, než to naše.

Kepler-22-B se kolem své hvězdy pohybuje uprostřed takzvané „obytné zóny“, kde teploty nejsou ani příliš vysoké, ani příliš nízké. Pravda, struktura planety stále ještě zůstává zahalená tajemstvím, protože dešifrovat tyto údaje ještě vědci nedokázali. Planeta tak může být ve skupenství plynném, kapalném nebo pevném.

Teleskopy Hubble a Spitzer dokonce už dříve objevily planety, obsahující takzvané bázové prvky života – metan, vodu a kysličník uhličitý. Vzhledem ke struktuře těchto planet, život, ve formě jak ho známe, na nich možný není. Nicméně i tato skutečnost podporuje teorie vědců, kteří jsou přesvědčeni, že ve Vesmíru rozhodně nejsme sami.

Foto zdroj: itogi.ru